Link building ca pilon esențial în SEO și marketingul digital
În era digitală în continuă evoluție, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) devine din ce în ce mai complexă. Un aspect cheie al acesteia este reprezentat de link building, o practică esențială care îmbunătățește vizibilitatea online a unui site web. În cadrul acestui articol, vom explora conceptul de link building, evidențiind importanța sa, strategiile specifice, și relevanța acestuia în contextul specific al României.
Ce inseamna link building?
În SEO, construirea de link-uri descrie acțiuni menite să crească numărul și calitatea link-urilor care duc către o pagină web, cu scopul de a îmbunătăți poziționarea acelei pagini sau site-ului în rezultatele motoarelor de căutare.
Pe scurt, construirea de link-uri este procesul de stabilire a hyperlink-urilor relevante (denumite în mod obișnuit link-uri) către un site web de pe alte site-uri externe.
O strategie corecta de link building poate crește numărul de link-uri de înaltă calitate care duc către un site web, sporind astfel probabilitatea ca site-ul să se claseze în primele poziții în rezultatele motoarelor de căutare. Construirea de link-uri este, de asemenea, o tactică de marketing dovedită pentru creșterea notorietății brandului
Structura unui hyperlink
Textul vizibil pe pagina poartă denumirea de TEXT ANCORA (ANCHOR TEXT)
Exemplul de mai sus, intr-un articol platit pe site-ul stirileprotv.ro va arăta ca în exemplu de mai jos:
Asta ar înseamna că site-ul superseo.ro are un backlink de pe site-ul sitirleprotv.ro folosind textul ancora “link building”
Tipuri de ancore text
Motoarele de căutare se bazează pe ancorele text, adică pe cuvintele pe care alte pagini le utilizează pentru a direcționa către site-ul dvs., pentru a reflecta percepția altor persoane asupra paginii dvs. și, implicit, asupra conținutului oferit de paginile respective.
Dacă numeroase site-uri consideră că o anumită pagină este relevantă pentru un set specific de termeni, chiar și atunci când acești termeni nu sunt prezenți în textul paginii în sine, aceasta poate să obțină o poziție în clasamentele motorului de căutare.
Principalele tipuri de ancore text sunt următoarele:
Potrivire exactă (exact match):
- Folosește cuvintele cheie exacte pentru care dorești să clasifici pagina.
- Exemplu: Dacă dorești să clasifici pentru “pantofi sport”, textul ancora ar fi cumpără “pantofi sport“.
Potrivire parțială (partial match):
- Include parțial cuvintele cheie, oferind o variantă mai naturală.
- Exemplu: “Cele mai bune opțiuni pentru pantofi sport” pentru o pagină care se concentrează pe “pantofi sport”.
Potrivire conexă (related keywords)
- Asemenătoare cu ancora potrivire parțial, fără să includă cuvântul cheie
- Exemplu: “Încălțăminte pentru activități outdoor” (acesta este legat de subiectul “pantofi sport”
Brand:
- Folosește numele de marcă al site-ului.
- Pentru site-ul www.adidas.ro, textul ancora ar fi “Adidas” sau “adidas.ro”.
Brand și cuvânt cheie
- Folosește numele de marcă al site-ului plus un cuvant cheie.
- Pentru site-ul www.adidas.ro, textul ancora ar fi “pantofi sport de la Adidas“
Ancora imagine:
- Se referă la textul asociat cu o imagine care servește ca link.
- Un link pe o imagine a unui produs de încălțăminte cu textul “Alege acești pantofi sport“.
Ancora goală (naked anchor):
- Utilizează adresa URL sau o versiune simplificată a acesteia.
- Exemplu: “www.exemplu.com“
Ancora cuvinte generice (generic keyword):
- Utilizează cuvinte cheie generice sau fraze comune.
- Exemplu: “cumpără acum” sau “citiți mai multe“.
În România, strategia de link building necesită o investiție susținută lunar. Pentru ca un link sa apară într-o publicație (ex stirileprotv.ro) este nevoie de o anumita sumă de bani pe care aceastea le cer și pe care au negociat-o în prealabil.
De ce sunt importante ancorele text?
Ancorele text ajuta Google să înțeleagă despre ce este vorba în pagină. Este unul dintre indicatorii importanți pe care acesta îi folosește pentru a determina relevanța unui site. De exemplu daca un site obține constant likuri de calitate cu ancora “produse naturiste“, Google va stabili în cele din urmă că site-ul tău este despre produse naturiste.
Înainte de anul 2012 pentru a urca pe prima pagină în Google era suficient sa trimiteti spre site linkuri exact match cu cuvântul cheie dorit. Însă, începând cu 24 Aprilie 2012 Google a implementat Algoritmul Panda care targeta manipularea backlink-urilor. Daca distributia textelor ancore nu pare realistă, site-ul va fi penalizat.
Cum optimizăm textele ancora din backlink-uri?
În SEO se vorbește adesea despre o distribuție naturală a ancorelor text. În procentaj, aceasta arata asa:
50% ancore Brand sau URL
25% potrivire conexă;
10% potrivire exactă și parțială
15% ancore cuvinte generice
Insă această distribuție nu se aplică pentru orice domeniu. Cea mai bună strategie este de a analiza distributia ancorelor a primilor 5 competitori din Google iar media celor 5 este strategia noastră de implementare. Astfel vom evita penalizarea Google prin algoritmul Penguin.
Rolul backlink-urilor în strategia SEO
Credibilitate și autoritate
Motoarele de căutare, cum ar fi Google, acordă o importanță semnificativă backlink-urilor atunci când evaluează autoritatea și credibilitatea unei pagini web sau a unui site. Un backlink de la un site cu autoritate ridicată este considerat ca un vot de încredere, ceea ce poate contribui la creșterea autorității site-ului tău în ochii motoarelor de căutare.
Indexare
Backlink-urile pot ajuta motoarele de căutare să descopere și să indexeze pagini noi mai rapid.Atunci când un motor de căutare întâlnește un link către o pagină nouă, acesta poate explora și indexa acea pagină mai rapid decât ar face-o în absența backlink-ului.
Diversificarea Profilului de Backlink:
Un profil de backlink diversificat și natural poate contribui la o strategie SEO echilibrată. Diversificarea surselor și tipurilor de backlink-uri poate îmbunătăți stabilitatea și soliditatea poziției în rezultatele căutării.
Este important să menționezi că nu toate backlink-urile sunt create egal. Calitatea și relevanța acestora sunt cruciale. Backlink-urile de calitate, provenite de la site-uri cu autoritate și în context relevant, sunt mai valoroase decât cele de la site-uri de slabă calitate sau în contexturi necorespunzătoare.
Cum obținem backlink-uri de calitate?
În România, strategia de link building necesită o investiție susținută lunar. Pentru ca un link sa apară într-o publicație (ex stirileprotv.ro) este nevoie de o anumita sumă de bani pe care aceastea le cer și pe care au negociat-o în prealabil.
Prețul unui backlink într-o publicație/site din România începe de la 10 euro si ajunge până la 2000/3000 euro cum este cazul celor de la digi24 si pofta-buna.com
Portofoliul nostru de publicatii pentru backlink-uri include peste 300 de publicații la care am negociat cele mai bune prețuri doar pentru clienții noștri.